משרד הבריאות נגד בדיקות סקר שנתיות: הן מטעות

On אוגוסט 9, 2014, Posted by , In טיפים, By , With סגור לתגובות על משרד הבריאות נגד בדיקות סקר שנתיות: הן מטעות

מאות חברות וגופים במשק שולחים את עובדיהם לסקר מנהלים: יום בדיקות אינטנסיבי שנועד לגלות בעיות בריאותיות בשלב מוקדם, בטרם הן מתפתחות למחלה מסוכנת. אלא שרבות מהבדיקות הללו מיותרות, וחלקן אפילו עלולות לגרום נזק.

בואו לשמוע הצעה פרטנית על בדיקות הסקר הרפואיות המתאימות ומומלצות לכם אצלנו במרפאה.

יש הרבה בדיקות שאין להן שום הצדקה . רובן מיותרות, וחלקן מזיקות.

אחת הדוגמאות לבדיקה מזיקה היא מבחן מאמץ באנשים בריאים, שאין להם שום סימפטומים שעלולים להעיד על כך שהם סובלים מבעיה בלב. מבחן מאמץ כזה עלול להתפרש בטעות כחיובי, כלומר כמבחן שמעיד על בעיה שלמעשה אינה קימת – ולגרום נזק רב. חלק מהנבדקים עלולים אפילו להגיע לצנתור, ללא שום צורך בכך.

צילום חזה – היא בדיקה שמציעים מכונים רבים כשגרתית. כיום יש המלצה חד-משמעית נגד ביצוע צילומי חזה שלא לצורך משום שהם כרוכים בקרינה רבה. צילומים חוזרים כאלה עלולים אפילו להעלות את הסיכון לתמותה.

ממוגרפיה – לגילוי מוקדם של סרטן השד, שמוצעת במכונים לנשים מגיל 40 ומעלה – אינה מומלצת בגיל כזה כי היא מגלה ממצאים שאין להם שום משמעות למצבה של הנבדקת.

PSA– בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית. בגיל צעיר מיותרת ואינה מומלצת על ידי רוב גופי הרופאים בעולם, משום שמשמעותה שליחת מאות גברים צעירים לבדיקות בגלל ממצאים שבחלק מהמקרים בכלל לא יתפתחו לסרטן.

בדיקה לדם סמוי בצואה – מתחת לגיל 50 לא הוכחה, וכי מי שנמצא בסיכון גבוה לפתח סרטן המעי הגס צריך לעבור ייעוץ של מומחה.

Comments are closed.
דילוג לתוכן